Hands-on workshop bestaande uit twee sessies georganiseerd op twee halve dagen.
Tijdens deze sessies krijgt u een overzicht van het verhaal dat KIKS brengt en gaat u zelf aan de slag met de interactieve Python notebooks, real world data en krijgt u inzicht in de concepten van neurale netwerken.
Deze sessies gaan online door. Er zijn slechts 8 plaatsen.
Organisatie: Dwengo vzw met de steun van de Provincie Oost-Vlaanderen
Hands-on workshop bestaande uit twee sessies georganiseerd op twee halve dagen.
Organisatie: CNO
Worden robots binnenkort een essentieel deel van ons dagelijkse leven? En hoe zullen die er dan precies uitzien? In deze digistatie nemen we een kijkje naar de 'sociale robot', de robot die kan communiceren met mensen. Wat is dat precies, zo’n robot? En hoe werkt die dan juist? Wat kan zo’n robot allemaal, en wat helemaal nog niet? En hoe kan je hiermee zelf aan de slag in een simulator?
Organisatie: Vormingplus Gent-Eeklo vzw, De Krook
In deze workshop wordt vooral de nadruk gelegd op de wiskunde van het secundair onderwijs, als fundament van de neurale netwerken.
Organisatie: Gluon
UPDATE: DEZE SESSIE GAAT ONLINE DOOR
Via deze presentatie maakt u kennis met de inhoud van het project en krijgt u een beeld van het online, gratis, interactief lesmateriaal. Er is ook de mogelijkheid tot het stellen van vragen.
Organisatie: Stad Gent – Bibliotheek De Krook – UGent – imec - Dwengo vzw
Computationeel denken heeft een plaats in de nieuwe eindtermen van de eerste graad. In de workshop gaan we interactief aan de slag met de voornaamste concepten van computationeel denken. We gaan daarbij zowel met als zonder computer aan de slag. Met een grafische computertaal en een virtuele robot maak je kennis met enkele fundamenten van programmeren. Na deze workshop kun je op een toffe manier aan deze eindtermen werken in jouw klas.
Organisatie: Brightlab
In deze online sessie van een uur maakt u kennis met de boeiende inhoud van KIKS. Er is ook mogelijkheid tot het stellen van vragen.
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen.
Organisatie: Dwengo vzw
Wil je de nieuwe eindtermen rond computationeel denken en programmeren op een eenvoudige en leuke manier aanbrengen bij je leerlingen?
Zonder enige voorkennis van elektronica of programmeren, leer je een virtueel robotje programmeren a.d.h.v. de gratis online Dwengo-simulator.
Deze hands-on workshop is hands-on. Breng je laptop mee.
Organisatie: Provincie Oost-Vlaanderen, Onderwijs en Vorming
Inschrijven: e-mail naam, adres, vakken naar onderwijs.en.vorming@oost-vlaanderen.be
Computationeel denken heeft een plaats in de nieuwe eindtermen van de eerste graad. In de workshop gaan we interactief aan de slag met de voornaamste concepten van computationeel denken. We gaan daarbij zowel met als zonder computer aan de slag. Met een grafische computertaal maak je kennis met enkele fundamenten van programmeren. Na deze workshop kun je op een toffe manier aan deze eindtermen werken in jouw klas.
Organisatie: Brightlab
Hands-on workshop bestaande uit twee sessies georganiseerd op twee halve dagen.
Organisatie: CNO
U zet uw eerste stappen in programmeren in Python a.d.h.v. de superhandige Jupyter notebooks.
Organisatie: CNO
DEZE WORKSHOP IS HELAAS GEANNULEERD WEGENS COVID-19.
De concepten van computationeel denken worden zowel zonder computer als met computer (met de Dwengo-simulator) toegelicht.
U leert de gratis Dwengo-simulator gebruiken.
Deze workshop is bedoeld voor absolute beginners, zonder enige kennis van elektronica en programmeren.
Organisatie: Pedagogische begeleidingsdienst, regio Mechelen-Brussel, Katholiek Onderwijs Vlaanderen